Wednesday 16 September 2015

16 september 2015 (Wednesday)

Sejak dulu sampai saat ini saya selalu ingin jadi yang terbaik. Tetapi saya hanya manusia biasa yang suka sangat bermimpi di siang hari.

Saya berusaha, saya tidak pernah berputus asa, tapi selalu ada saja cobaan yang menghentikan langkah ini. Disana saya akan menangis, meraung dan kecewa. Sampai satu ketika saya betul-betul ingin berhenti dan tak ingin teruskan mimpi ini lagi.

Tapi apakan daya hati dan semangat saya masih menyala seperti api yang disimbah minyak.

Saya tak inginkan semua ini terjadi dalam hidup saya. Semua orang punya masa lalu sendiri. Cuma kita tidak tahu seperti apa masa lalu yang mereka lalui.

Jangan dihakimi seseorang berdasarkan masa lalu mereka. Pantai juga boleh berubah kenapa tidak manusia biasa.

Tuhan maha mengetahui kenapa dan mengapa saya lakukan itu. Tidak ada sesiapa pun yang mampu memahami apa yang ada di dalam hati seorang gadis yang berasal dari kampung seperti diri ini.

"Jauh perjalanan luas pemandangan"

Pemandangan yang luas bukan semuanya indah dan manis seperti gula. Disitu terlipat seribu kepahitan dan kelukaan yang betul-betul mampu membuat diri ini menangis siang dan malam, tanpa jemu.

Orang boleh berkata apa pun. Tapi tidak akan ada seorang pun yang memahami dan mampu mengerti biarpun mereka akan berkata mereka memahami.


No comments:

Post a Comment