Friday 11 December 2015

12/12/2015 @ Saturday

Bercinta dan saling mempercayai adalah resam.

Sebagai insan yang bercinta dan belum mempunyai ikatan yang sah. Jagalah diri. Terutamanya kaum perempuan. Sebagai permpuan,terlalu banyak cabaran dalam memastikan diri kita terjaga dan tidak tercemar.

Bila saya tengok adik perempuan saya membesar dan tidak pernah jauh dari pandangan mata ibubapa, saya jadi risau apabila terfikir yang satu hari nanti mereka juga akan merantau seperti saya dan kenal macam-macam orang. Saya selalu berdoa kepada Tuhan agar mereka selalu dijauhi daripada  mata-mata jahat dan niat manusia yang tidak bagus.

Genap 5 tahun hidup merantau di negari orang dan jauh daripada keluarga yang selalu menegur dan memerhati kita. Memang mencabar dan penuh dengan onak duri yang tidak mampu digambarkan dengan perkataan.

Syukur puji Tuhan pahit manis perjalanan yang saya lalui semuanya dipayungi dengan cinta kasih Tuhan Yesus.

Biarpun kerap kali menangis tapi dari tangisan itu terlahirnya kekuatan yang luar biasa dan hanya Tuhan Yesus yang mengerti.

Pejalanan seorang wanita di kota metropolitan dan penuh dengan budaya yang menghancurkan. Disana banyak mengajar diri ini erti batas dalam pergaulan dan pertuturan. Tiada insan yang automatically kuat tanpa melalui jalan yang berduri.

Tuhan Yesus mengerti. Sampai satu ketika apabila saya tidak terdaya untuk mengharungi jalan yang berduri Dia datangkan saya seseorang yang mengerti dan boleh menjadi sahabat, brother dan pelindung serta teman hidup yang istimewa untuk diri ini. Terima kasih Bapa di syurga.

Sekarang saya boleh tersenyum dan terus berdoa agar keselesaan ini berpanjangan dan akan terus menemani saya hingga ke hari tua.

Tiada manusia yang sempurna, cuma yang ada adalah istimewa. Dan My.Handsome adalah satu daripada mereka.

Hampir 2 dekad memandang antara satu sama lain akhirnya sampai ke detik kami berjanji untuk terus setia memandang antara satu sama lain dan tidak akan ada yang ketiga. Janji termetrai antara dua hati. Disana semuanya bermula. Terima Kasih Bapa di syurga. Untuk Saat yang indah ini.

Kukuhkan rasa kepercayaan antara kami Tuhan Yesus biarpun beribu batu jauhnya, tetapi tetapkan hati kami untuk terus bersama. Indah dalam berkat Tuhan adalah rahmat yang sangat indah.

Jaga Mata,hati dan perlakuan kami Tuhan Yesus.

AMEN



No comments:

Post a Comment