Friday 6 November 2015

07/11/2015

Masa berlalu terlalu cepat. Now is November. Felt like, yesterday only we celebrate new year 2015.

Di saat kita sedar masa berlalu terlalu cepat saat itu tanpa kita sedari masa kita semakin singkat. Usia semakin meningkat dan banyak benda yang kita masih belum lakukan dan tunaikan.

Hanya Tuhan mengerti kependekan masa di bumi ini.

Terlalu banyak masa yang ada dan kita habiskan untuk sesuatu yang sia-sia. Saat ini, pada usia ini kita terjaga selepas mimpi panjang yang boleh dikategori sebagai membazir tanpa hasil yang berguna dan bermanafaat untuk diri dan insan lain di sekitar.

Macam baru semalam rasanya saya belari-lari , berkejar-kejar dengan adik-beradik yang lain di rumah papan yang usang di sebuah kampung yang kecil di negeri di bawah bayu.  Saat ini semuanya sudah berlalu dan hanya memori yang mampu diimbas dengan air mata yang sangat murah mengalir apabila terkenangkan kenangan indah antar kami 10 orang adik-beradik yang dibanjiri dengan kasih sayang daripada kedua Raja dan Ratu hati kami. Biarpun tidak dibanjiri dengan wang ringgit dan kesenangan tapi kami tidak pernah menangisi kehidupan ini.

Esok abang saya akan officially menamatkan zaman bujangnya dengan wanita tanah seberang(Indonesia).

Dari jauh saya mendoakan kebahagian mereka. Semoga perjalanan rumahtangan mereka   akan dimurahi dan dilimpahi dengan berkat dan kesihatan yang baik dan cinta yang kukuh.

Biarpun banyak kesusahan yang dialami sebelum majlis mereka berlangsung tetapi mereka terus kuat dan puji Tuhan mereka berjaya sampai ke tahap yang diberkati dan direstui agama serta orang terdekat.

Selamat pengantin baru 1st Brother, you deserved good and understanding partner to be your wife and obviously always be you side no matter what. ... God bless your new journey with blossom flower and brighter fireworks. I love you to the moon and back. Be good husband and understanding best friend to your only wife.







No comments:

Post a Comment